The final round of the Belgium Winter Tropgy was held at the Black Country Arena last weekend. In the 4WD buggy class the title was up between Jean-Yves Konigs (Schumacher) and Cedric Nikell (Team Durango), both only separated by 8 points after four race weekends. None of the two drivers was able to secure the day’s race win but a fourth place just behind Cedric was enough for Jean-Yves to secure the championship title. Frederic Fontaine (Xray XB4) finished third overall behind Cedric with Jean-Michel Taijmans completing the top 4.
source red rc
blumy Moderateur
Messages : 2238 Date d'inscription : 14/08/2011 Age : 59 Localisation : Nobressart
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 17:12
Last weekend saw the final round of the belgium winter trophy that was arranged by Black country arena. The main classes are 1/10 2WD and 4WD buggy who are driven on indoor astroturf. The series was held over the course of five weekends with three rounds counting for the finals rankings. The 4WD title was up between schumacher's jean-yves konings and durango cedric nikell.
AT the start of the final round, konings had 8 points ahead of nikell the only one who can still play the title.
It was the last of the 3 final with all still possible for nikell.
Nikell finished 3rd and 4th konings in the same second which gives the final victory, the driver schumacher.
konings: " nice winter season for me, with beautiful race with the top Belgian pilot and strange, I'm glad prevailed at the end of his five innings, and I would like to thank Schumacher for support and assistance
final résult 4wd: 1. konings jean-yves - Schumacher k1 2. nikell cedric - durango dex410 3. fontaine frederic - xray xb4 4. taijmans jean-michel - Schumacher k1
race791
dropa Pilote pro
Messages : 2518 Date d'inscription : 18/04/2011 Age : 47 Localisation : givry
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 17:31
il aurait pu marquer que a gauche c'était le grand chicon pas envie que on confonde
blumy Moderateur
Messages : 2238 Date d'inscription : 14/08/2011 Age : 59 Localisation : Nobressart
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 17:38
Dommage pour la faute d'ortaugrafe dans le titre
robert#20 Pilote
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 18:15
dropa a écrit:
il aurait pu marquer que a gauche c'était le grand chicon pas envie que on confonde
Bein en regardant bien ci on te teint les chveux en blond et que tu rentre le bide tu sera plus grand de cm presque des jumeaux
blumy Moderateur
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 18:18
dropa a écrit:
Heureusement, tu tiens la plaque n°1
robert#20 Pilote
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 18:25
oui mais il a la carro de JM
dropa Pilote pro
Messages : 2518 Date d'inscription : 18/04/2011 Age : 47 Localisation : givry
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 19:48
robert#20 a écrit:
oui mais il a la carro de JM
rectification c'est lui qui a les miennes maintenant
steve30 Elève pilote
Messages : 425 Date d'inscription : 23/12/2012 Age : 35 Localisation : aubange
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 19:56
robert#20 a écrit:
dropa a écrit:
Bein en regardant bien ci on te teint les chveux en blond et que tu rentre le bide tu sera plus grand de cm presque des jumeaux
mdr
guessracingeurope Pilote pro
Messages : 399 Date d'inscription : 05/05/2012 Age : 48 Localisation : wavre
Sujet: Re: schumacher and konings win Mer 20 Mar - 20:07
ET le gas STOP hien entre nous !!!!! regarde bien la photo ..... et qui a la tete de chicon hien ??????? lol et oui ses mai caro et mai couleur !!! mai lui est donne avec plaisire les loulou .... et le but est de montre que schum est au top paraport autre concurent ..... domage que jy na pas mis sur le site de schum que LE SVR a terminer 5 eme au general car BEAUCOUP de blabla au debut sur cette voiture et voila le resultas !!!!!! et je ferais tous mon possible pour des montre que cette marque est le meillieur compromis . guess racing europe .
JM Novice sur le forum
Sujet: Re: schumacher and konings win Jeu 21 Mar - 12:42
woa le beau gosse^^
nico Elève pilote
Messages : 1054 Date d'inscription : 18/08/2011 Age : 44 Localisation : buret
Sujet: Re: schumacher and konings win Jeu 21 Mar - 13:06
plusieurs avis de proffessionels tel que j-y et quand je vois des battles sur youtubes avec schum et une autre marque bien connue je pense que schum n'est pas 1er du top le pilote fait aussi beaucoup je pense
nico Elève pilote
Messages : 1054 Date d'inscription : 18/08/2011 Age : 44 Localisation : buret
Sujet: Re: schumacher and konings win Jeu 21 Mar - 18:07
enfin en 4x4 moi je parle
guessracingeurope Pilote pro
Messages : 399 Date d'inscription : 05/05/2012 Age : 48 Localisation : wavre
Sujet: Re: schumacher and konings win Jeu 21 Mar - 18:59
oui ses sur que le pilote fait beaucoup .... mai bon en general dans la moyenne les schum sont bien present ....